Na konferenci CESCG 2025, která se odehrála na Smolenickém zámku na Slovensku, ocenila odborná porota dva studenty magisterského programu Otevřená informatika (OI) z FEL ČVUT se specializací Počítačová grafika.
Matěj Sakmary na konferenci prezentoval článek nazvaný Resolution Matched Virtual Shadow Maps a následně získal ceny za nejlepší článek a nejlepší prezentaci. Tereza Hlavová se svým článkem Rendering Night Cities získala hned tři ceny: ceny za druhý nejlepší článek a druhou nejlepší prezentaci a současně zvítězila v kategorii nejlepšího studentského článku v sekci IEEE Women in Engineering.
Oba studující odborně vedl nově jmenovaný profesor Jiří Bittner z katedry počítačové grafiky a interakce, který se při výzkumu v oblasti počítačové grafiky věnuje zejména zobrazování rozsáhlých 3D scén a datovým strukturám pro metody sledování paprsků.
„Účast na konferenci CESCG otevírá studentům okno do světa vědy a výzkumu. Potkají studenty z jiných zemí, se kterými je spojuje zájem o nejnovější poznatky z oboru počítačové grafiky, mají prostor veřejně prezentovat svojí práci a diskutovat o ní. Studenti většinou z konference odjíždějí nadšení, plní motivace pro své další aktivity. Pokud navíc získají za svůj článek nebo prezentaci ocenění, jako se to podařilo Tereze a Matějovi v letošním roce, mohou být na to, jak reprezentovali svoji univerzitu, právem hrdí,” uvedl prof. Bittner.
Na konferenci CESCG 2025 to ale nebyli jediní reprezentanti FEL ČVUT. Svůj článek s názvem Wide Bounding Volume Hierarchies for Ray Tracing odprezentoval také Lukáš Cezner, další magisterský student OI se specializací Počítačová grafika.
Každoroční studentská konference Central European Seminar on Computer Graphics (CESCG) již téměř 30 let spojuje talentované studenty a studentky a představuje je vědecké komunitě. Konferenci společně organizují vědci z Technické univerzity Vídeň, Slovenské technické univerzity v Bratislavě a Univerzity Komenského v Bratislavě.
Gratulujeme oceněným i jejich vedoucímu!