Popis předmětu - A3M33IRO
A3M33IRO | Inteligentní robotika | ||
---|---|---|---|
Role: | P, V | Rozsah výuky: | 3P+2L |
Katedra: | 13133 | Jazyk výuky: | CS |
Garanti: | Zakončení: | Z,ZK | |
Přednášející: | Kreditů: | 7 | |
Cvičící: | Semestr: | L |
Anotace:
Předmět naučí principům umožňující vytvářet roboty schopné vnímat okolní svět, plánovat aktivitu robotů v něm včetně možnosti svět aktivně ovlivňovat. Budou studovány různé architektury robotů s kognitivními schopnostmi a jejich technické realizace. Studenti ve cvičeních budou s kognitivními roboty prakticky experimentovat. Studovaná látka má širší použitelnost při návrhu a stavbě inteligentních strojů.Výsledek studentské ankety předmětu je zde: A3M33IRO
Osnovy přednášek:
1. | Robotika a její historické a společenské zakotvení.Teoretická, experimentální a průmyslová robotika. | |
2. | Kinematika robotů. | |
3. | Kinematika robotů (dokončení). Dynamika robotů. Statika robotů. | |
4. | Různé roboty, jejich konstrukce, senzory, výkonné členy. | |
5. | Architektury inteligentních robotů. Zpětné vazby a jejich využití. | |
6. | Inerciální senzory, GPS, odometrie. | |
7. | Další senzory (smysly) pro inteligentní robotiku. | |
8. | Servo s viděním ve smyčce. | |
9. | Reprezentace okolního světa robotu. | |
10. | Plánování v robotice. Formalismus diskrétního plánování. | |
11. | Plánování jako vzorkování v konfiguračním prostoru (C-prostor). Plánování za omezení. | |
12. | Lokalizace a mapování. | |
13. | Humanoidní roboty. |
Osnovy cvičení:
1. | Seznámení s laboratorním vybavením. Zadání 1. samostatné úlohy. | |
2. | Konzultace, samostatná práce s roboty. | |
3. | Konzultace, samostatná práce s roboty. | |
4. | Konzultace, samostatná práce s roboty. Odevzdání 1. samostatné úlohy. | |
5. | Nástroje pro plánování. Zadání 2. samostatné úlohy. | |
6. | Procvičení úloh z plánování. | |
7. | Konzultace, samostatná práce s roboty. | |
8. | Písemný test 1. Konzultace, samostatná práce s roboty. | |
9. | Konzultace, samostatná práce s roboty. Odevzdání 2. samostatné úlohy. | |
10. | Experimenty se senzory pro vnímání. Zadání 3. samostatné úlohy. | |
11. | Konzultace, samostatná práce s roboty. | |
12. | Konzultace, samostatná práce s roboty. | |
13. | Konzultace, samostatná práce s roboty. Odevzdání 3. samostatné úlohy. | |
14. | Písemný test 2. Rezerva. Zápočet. |
Literatura:
1. | Steven M. LaValle. Planning Algorithms, Cambridge University Press, 2006, 842 s. | |
2. | R. Pfeifer, C. Scheie. Understanding Intelligence, MIT Press, 2002. | |
3. | B. Siciliano, O. Khatib (editoři): Handbook of Robotics, Springer-Verlag, Berlin 2008. |
Požadavky:
Poznámka:
Rozsah výuky v kombinované formě studia: 21p+6c |
URL: http://cw.felk.cvut.cz/doku.php/courses/a3m33iro/start |
Webová stránka:
http://cw.felk.cvut.cz/doku.php/courses/a3m33iro/startKlíčová slova:
Kognitivní robotika. Roboty jako inteligentni stroje.Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Stránka vytvořena 8.8.2022 12:50:19, semestry: Z/2022-3, L/2021-2, L/2022-3, Z/2024-5, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů | Návrh a realizace: I. Halaška (K336), J. Novák (K336) |