Přehled studia |
Přehled oborů |
Všechny skupiny předmětů |
Všechny předměty |
Seznam rolí |
Vysvětlivky
Návod
A4M33TDV |
3D počítačové vidění |
Role: | PO, V |
Rozsah výuky: | 2P+2C |
Katedra: | 13133 |
Jazyk výuky: | CS |
Garanti: | |
Zakončení: | Z,ZK |
Přednášející: | |
Kreditů: | 6 |
Cvičící: | |
Semestr: | Z |
Anotace:
Předmět seznamuje s technikami rekonstrukce trojrozměrné scény z
jejich obrazů. Student bude vybaven takovým porozuměním těmto
technikám a jejich podstatě, aby byl schopen samostatně realizovat
různé varianty jednoduchých systémů pro rekonstrukci
trojdimenzionálních objektů z množiny obrazů či videa, pro doplnění
virtuálních objektů do zdroje videosignálu, případně pro určení
vlastní trajektorie na základě posloupnosti obrazů. Ve cvičeních bude
student postupně budovat základ takového systému.
Výsledek studentské ankety předmětu je zde:
A4M33TDV
Cíle studia:
Konceptuálně i prakticky zvládnout základní metody trojrozměrného počítačového vidění.
Osnovy přednášek:
1. | | 3D počítačové vidění, jeho cíle a aplikace, obsah předmětu |
2. | | Reálná perspektivní kamera |
3. | | Kalibrace reálné perspektivní kamery |
4. | | Epipolární geometrie |
5. | | Výpočet matic kamer a souřadnic bodů z řídkých korespondencí |
6. | | Autokalibrace |
7. | | Konzistentní rekonstrukce mnoha kamer |
8. | | Optimální rekonstrukce scény |
9. | | Epipolární srovnání obrazů |
10. | | Stereovidění |
11. | | Algoritmy binokulárního stereoskopického párování, multikamerové |
algoritmy
12. | | Tvar ze stínování a kontury |
13. | | Tvar z textury, rozostření a barvy |
14. | | Rekonstrukce povrchu |
Osnovy cvičení:
1. | | Seznámení s programem cvičení a experimentálními daty, vstupní test |
2. | | Kalibrace kamery bez radiálního zkreslení ze známé scény |
3. | | Kalibrace kamery s radiálním zkreslením ze známé scény |
4. | | Výpočet epipolární geometrie z 8 bodů |
5. | | Výpočet epipolární geometrie ze 7 bodů, RANSAC |
6. | | Konstrukce projekčních matic z epipolární geometrie, výpočet |
pohybu kamery a struktury scény
7. | | Autokalibrace vnitřních parametrů kamery |
8. | | Konzistentní rekonstrukce systému mnoha kamer |
9. | | Zpřesnění metodou vyrovnání svazku |
10. | | Dokončení předchozích úloh |
11. | | Epipolární rektifikace pro stereovidění |
12. | | Stereoskopické párování dynamickým programováním |
13. | | Rekonstrukce mraku 3D bodů |
14. | | Rekonstrukce 3D náčrtku |
Literatura:
R. | | Hartley and A. Zisserman. Multiple View Geometry. 2nd ed. Cambridge |
University Press 2003.
Y. | | Ma, S. Soatto, J. Kosecka, S.S. Sastry. An Invitation to 3D |
Vision. Springer 2004.
Požadavky:
Znalost ekvivalentní předmětům Geometrie počítačového vidění a grafiky a Metody počítačového vidění.
Detailní aktuální informace o běžícím předmětu na
http://cw.felk.cvut.cz/doku.php/courses/a4m33tdv/start
Webová stránka:
http://cw.felk.cvut.cz/doku.php/courses/a4m33tdv/start
Klíčová slova:
počítačové vidění, zpracování digitálního obrazu a videa
Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Stránka vytvořena 5.3.2021 17:50:42, semestry: Z/2020-1, L/2021-2, L/2020-1, Z/2021-2, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů |
Návrh a realizace: I. Halaška (K336), J. Novák (K336) |