Popis předmětu - B4B39VGO
Přehled studia |
Přehled oborů |
Všechny skupiny předmětů |
Všechny předměty |
Seznam rolí |
Vysvětlivky
Návod
Anotace:
Cílem předmětu je seznámit studentky a studenty s metodami vytváření 2D a 3D grafického obsahu a jejich použitím v praxi. Studenti a studentky se naučí navrhnout a vytvořit prostorovou scénu, vytvořit a přidat textury imitující geometrické detaily a materiály (např. povrch stěny, dřevo, oblohu) a rozmístit a nastavit osvětlení. Zároveň se naučí nezbytné pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky. Předmět BE4B39VGO (vyučovaný v angličtině) nahrazuje od zimního semestru 2019/2020 předmět B4B39VGO (vyučovaný v češtině), který již dále nebude nabízen.
Cíle studia:
Cílem předmětu je seznámit studentky a studenty s metodami vytváření 2D a 3D grafického obsahu a jejich použitím v praxi.
Osnovy přednášek:
1. | | Úvod do problematiky vytváření grafického obsahu, matematika pro počítačovou grafiku |
2. | | Taxonomie reprezentací 2D a 3D těles |
3. | | Hraniční reprezentace 2D a 3D těles |
4. | | Modelování 2D a 3D těles |
5. | | Pokročilé modelování 3D těles |
6. | | Rastrová grafika |
7. | | Rastrová grafika ve 3D modelování |
8. | | Světlo a barvy |
9. | | Světlo a barvy ve 3D modelování |
10. | | Procedurální modelování |
11. | | Řízení úrovní detailu |
12. | | Vizuální efekty |
13. | | Virtuální a rozšířená realita |
14. | | Rezerva |
Osnovy cvičení:
1. | | Úvod do problematiky vytváření grafického obsahu, matematika pro počítačovou grafiku |
2. | | Taxonomie reprezentací 2D a 3D těles |
3. | | Hraniční reprezentace 2D a 3D těles |
4. | | Modelování 2D a 3D těles |
5. | | Pokročilé modelování 3D těles |
6. | | Rastrová grafika |
7. | | Rastrová grafika ve 3D modelování |
8. | | Světlo a barvy |
9. | | Světlo a barvy ve 3D modelování |
10. | | Procedurální modelování |
11. | | Řízení úrovní detailu |
12. | | Vizuální efekty |
13. | | Virtuální a rozšířená realita |
14. | | Zápočty |
Literatura:
[1] | | Jiří Žára, Bedřich Beneš, Jiří Sochor, Petr Felkel. Moderní počítačová grafika, 2. vydání. Computer Press, 2005. |
[2] | | I. Kerlow, Mistrovství 3D animace, Computer Press, 2011. |
Požadavky:
Žádné.
Poznámka:
Předmět bude v zimním semestru 2019/2020 nahrazen variantou v angličtině BE4B39VGO. |
Webová stránka:
https://moodle.fel.cvut.cz/course/B4B39VGO
Klíčová slova:
Multimedia, Počítačová grafika
Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Stránka vytvořena 26.2.2021 17:50:51, semestry: Z/2020-1, L/2021-2, L/2020-1, Z/2021-2, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů |
Návrh a realizace: I. Halaška (K336), J. Novák (K336) |