Účastníci měli za cíl vyvinout model strojového učení pro generování materiálů na základě zadaných textur, přičemž celkový objem dokončených úloh přesáhl 100 GB. Soutěžní týmy strávily dohromady přes 1 600 pracovních hodin na vývoji na virtuálních strojích poskytnutých pořadateli. Neurathon podporovalo devět mentorů a byl pořádán ve spolupráci s Matematicko-fyzikální fakultou UK, Fakultou informačních technologií ČVUT a Fakultou elektrotechnickou ČVUT. V soutěži se tým sestavený profesorem Danielem Sýkorou z katedry počítačové grafiky a interakce FEL ČVUT setkal s konkurencí studentů uměleckých oborů, počítačových věd i matematiky. Evaluační systém zveřejňoval pouze automatické výsledky, o výběru vítěze rozhodla šestičlenná odborná porota. Při vyhlašování prvních míst tak do poslední chvíle převládalo napětí. “Když vyhlásili druhé místo, věděli jsme, že máme buď všechno - nebo nic,” dodal za celý tým Radim Špetlík.
O společnosti Chaos
Společnost Chaos je jednou z největších světových společností zabývajících se 3D vizualizací a již více než 20 let spolupracuje s architekty, umělci i designéry. “Jsem velmi rád, že akce přilákala účastníky s různým zaměřením - studenty, výzkumníky i profesionály z oborů počítačového vidění, renderingu, 3D vizualizace, datové vědy a strojového učení. Velmi mě zaujalo jejich odhodlání vyvinout řešení složité úlohy v omezeném časovém rámci. Nejlepší na Neurathonu bylo, že jsme měli možnost setkat se s dalšími lidmi, kteří se zajímají o kombinaci počítačové grafiky a umělé inteligence," říká Vladimir Koylazov, spoluzakladatel společnosti Chaos a vedoucí oddělení inovací.