Formula SAE Italy je studentská konstrukční soutěž, jíž se tým účastní pravidelně. V současnosti se jede na okruhu Riccardo Paletti di Varano 'de Melegari. "Tým eForce Prague Formula obsadil první příčku ve všech dynamických bezpilotních disciplínách - jmenovitě Akcelerace, Skid Pad, Trackdrive a Autocross," uvedla za tým Veronika Danadová. Ve statických disciplínách eForce postoupil v kategorii Engineering Design Event (EDE) do finále, odkud si odnáší stříbrnou medaili. Stejného úspěchu dosáhl i v disciplíně C&M (Cost and Manufacturing).
Tým si taky výborně vedl v elektrické kategorii soutěže, kde skončil na pátém místě v nejdelší disciplíně Endurance. "Neuniklo nám ani druhé místo za Efficiency či šesté místo v disciplíně Skid Pad. Největšího úspěchu v elektrické kategorii tým dosáhl v disciplíně Engineering Design Event, kde se probojoval na třetí místo," doplnila pak Danadová, mluvčí eForce. Podotkl, že jde už o třetí závody tuhle sezónu, kdy se tým eForce Prague Formula dostal v této kategorii až do finále.
Italské soutěže se v elektrické kategorii účastnilo 36 týmů. "Z této kategorie si odnášíme 710,161 bodů z celkových možných 1000 bodů. V bezpilotní části se náš celkový zisk bodů vyšplhal na 968,026 bodů, což je o více než 550 bodů více než má tým na druhém místě," shrnula Danadová a upozornila, že italskou soutěží tým studentů z Fakulty elektrotechnické a Fakulty strojní ČVUT zakončil velice úspěšnou sezónu 2024.
V srpnu tým dosáhl skvělého úspěchu na soutěži Formula Student Germany, jedné z nejprestižnějších inženýrských soutěží na světě. V konkurenci nejlepších studentských týmů světa vybojoval celkové třetí místo. Bronz tam získal také v důležité kategorii Engineering Design Event. Sbírku úspěchů v srpnu rozšířil i domácí závod v Mostě, kde formule týmu eForce Prague Formula vyhrála v autonomní kategorii. Vydařený byl také úvodní závod sezóny na Red Bull Ringu poblíž rakouského města Spielberg - s třetím místem v disciplíně efficiency a celkovým pátým místem mezi 38 týmy s elektroformulemi.
Aktuální model autonomní elektroformule tým představil letos v červnu. "V porovnání s loňskou autonomní elektroformulí eForce jsme vůz prakticky celý přestavěli," uvedl tehdy Jakub Kaplický. Nejdůležitější novinkou je zcela nový monokok - technologické novinky obecně cílily na zlepšení aerodynamiky vozu.
"Jde o jednu z nejlepších sezón fungování obou týmů. Dokázali jsme všem, že i přes organizačně náročné spojení dvou studentských týmů CTU Cartech a eForce FEE Prague Formula a nelehké budování úplně nového konceptu vozu, dokážeme konkurovat vysoce postaveným týmům z celého světa," uzavřel Jan Cába, kapitán týmu.
Foto: Veronika Danadová