Děkan Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze vypisuje výběrové řízení na obsazení nově zřízené pracovní pozice Ombudsman/-ka – veřejný ochránce či ochránkyně práv ČVUT FEL.
Pracovní náplň
Ombudsman či ombudsmanka se zasazuje o podporu rovných příležitostí studujících i zaměstnaných a reaguje na konkrétní podněty upozorňující na jevy, které vykazují známky neférového zacházení, porušení etických principů, zneužití postavení a podobné. Na pracovišti zastává mediační a konzultační roli, provádí samostatná šetření a navrhuje děkanovi postupy, které povedou ke zlepšení studijních a pracovních podmínek a poměrů na fakultě.
Nabízíme Vám:
- Smysluplnou a různorodou práci v instituci oceněné HR Award.
- Podporu v dalším rozvoji a vzdělávání.
- Finanční ohodnocení dle Vnitřního mzdového předpisu ČVUT.
- Zaměstnání na 0,5 úvazku s možností navýšení.
Jaká je naše představa o vhodném kandidátovi či kandidátce?
- Je osobností s vysokou mírou empatie, integritou a profesionálním přístupem, který umožní vybudování všeobecné důvěry v tuto funkci.
- Má vysokoškolské vzdělání či praxi v oblasti psychologie, práva, sociální práce, andragogiky, pedagogiky, genderových studií nebo v příbuzném oboru.
- Dobře se orientuje v legislativě k ochraně práv, případně má ochotu se s příslušnou legislativou seznámit.
- Zná anglický jazyk slovem a písmem.
- Předchozí zkušenost z akademického prostředí, s mediací, krizovou intervencí, v oblasti práva, lidských práv, řešení konfliktů, poradenství nebo správy lidských zdrojů je výhodou.
Ombudsman na ČVUT FEL
- Funkční období ombudsmana je tříleté. O funkci je možné se ucházet opakovaně.
- Fakulta má přibližně 3000 studentů a 800 zaměstnanců.
- Funkce ombudsmana vznikla nově, s pracovní pozicí se tedy pojí zavedení celé funkce.
- Funkce ombudsmana je neslučitelná s funkcí rektora, prorektora, kvestora, kancléře, děkana, ředitele součásti, proděkana, tajemníka a vedoucího katedry zastávanou na ČVUT, a dále s členstvím v akademickém senátu (dále jen „AS“) ČVUT či jeho fakulty, v Etické komisi ČVUT a v disciplinární komisi ČVUT či jeho fakulty.
Požadované přílohy
- Doklad o nejvyšším dosaženém vzdělání.
- Motivační dopis obsahující písemnou koncepci činnosti v nabízené pracovní pozici – koncepce přijatého uchazeče bude zveřejněna v informačním systému fakulty.
- Strukturovaný životopis včetně přehledu dosavadní praxe.
- Doporučení z relevantních předchozích pracovních pozic – není však podmínkou.
Termín nástupu
- 1. září 2024 nebo dle dohody
Přihlášky spolu s požadovanými přílohami je nutné doručit do 5. června 2024 včetně na adresu: ČVUT v Praze, Fakulta elektrotechnická, vedoucí zaměstnaneckého oddělení, Technická 2, 166 27 Praha 6 s označením „Výběrové řízení ombudsman – neotvírat“ nebo elektronicky na email: drimakat@fel.cvut.cz s označením „Výběrové řízení ombudsman“.