Prof. Alejandra J. Magana se ve své prezentaci bude zabývat výukou a učením pomocí výpočtů, modelování a simulací. Shrne konkrétní potíže, se kterými se studenti bakalářského studia v oblasti technologií, inženýrství a matematiky setkávají. Prof. Magana a její tým k jejich řešení vyzkoušeli soubor pedagogických postupů a učebních strategií, které mohou vést ke zlepšení ve znalostech studentů.
Prof. Bedřich Beneš je absolventem magisterského a doktorského studia na FEL ČVUT. Svou dráhu předního experta na počítačovou grafiku rozvíjel na Purdue University. Ve své přednášce představí několik metod pro modelování a simulaci rostlin a také uvede několik pokroků a postupů, které se snaží překlenout propast mezi simulačními daty pro hluboké učení a reálnými metodami umělé inteligence pro zemědělství.
Anotaci obou přednášek v angličtině najdete níže. Přednášky podpořil Fulbright Specialist Program.
Teaching and Learning With Computation, Modeling, and Simulation
by Prof. Alejandra J. Magana
The presentation provides an overview of the opportunities and challenges of introducing computational, modeling, and simulation practices within the undergraduate STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) curricula. Through a series of studies and classroom implementations, we have identified specific struggles that students encountered, and to address those struggles, we have tested a set of pedagogies and learning strategies that can result in students’ computational adaptive expertise. Lessons learned from these studies have resulted in a computational cognitive apprenticeship model that can be used as a guideline to support learners in using computation meaningfully for their learning and overcoming challenges when engaged in this complex practice.