Vztah kyberútočníka a ohroženého uživatele lze modelovat pomocí herně-teoretického rámce. Ten modeluje cíle a možné budoucí akce protivníků stejně jako v řadě dalších her, které oblast teorie her primárně zkoumá (go, šachy, poker, počítačové hry). V tomto projektu financovaném Army Research Office se snažíme pomocí algoritmů teorie her zvýšit robustnost metod strojového učení a z dlouhodobého hlediska významně přispět ke zdokonalení systémů kybernetické bezpečnosti.
Využití teorie her v adversariálním strojovém učení
Výzkumné skupiny
Centrum umělé inteligence (AIC)
Výzkumné téma
Umělá inteligenceV týmu AIC se pod vedením prof. Michala Pěchoučka věnují základnímu i aplikovanému výzkumu umělé inteligence (AI). Mezi hlavní výzkumné oblasti patří robotika, kyberbezpečnost, teorie her, plánování, doprava, optimalizace a strojové učení. AIC úzce spolupracuje s firmami a s některými z nich založilo také společné výzkumné laboratoře.