Mezi naše výzkumná témata patří:
- Matematické modelování elektrických pohonů a výkonových měničů včetně zahrnutí vlivu nelinearit systému.
- Návrh moderních topologií výkonových měničů na bázi perspektivních součástek GaN a SiC.
- Vývoj řídicích strategií měničů a pohonů pro řídicí signálové procesory se zaměřením na zvyšování účinnosti a efektivity provozu řízených systémů a zvyšování výkonové hustoty. Zaměřujeme se především na elektrické pohony pro silniční trakci a nabíječky elektrických vozidel.
- Výzkum a vývoj nových modulačních strategií pro řízení střídavých pohonů.
Našimi navrženými řídicími algoritmy jsme například schopni zajistit, že elektrický pohon odebírá v daném pracovním bodě, tj. při daných otáčkách a momentu na hřídeli, méně energie ze zdroje, případně je maximalizována jeho momentová využitelnost v celém pracovním rozsahu. Díky modulačním algoritmům měničů jsme schopni snížit ztráty v měniči a pohonu a maximalizovat využití napájecího zdroje, což je například kritické pro elektrická vozidla napájená z baterií. Navrženými matematickými modely jsme pak schopni kompenzovat změnu parametrů a vliv nelinearit a zefektivnit tak algoritmy pro řízení v reálném čase.